Argus o smaku caipirinha

Wyprodukowane z okazji mistrzostw świata w piłce nożnej Rio 2014.
Jako producent podany jest: Lidl Polska Sklepy Spożywcze, Sp. Z O.O.

W gazetce ów wynalazek reklamowany jest następująco:

„Smakowy lager o głębokim aromacie brązowego cukru, o orzeźwiającej nucie cytrusowej i przyjemnej słodyczy współgrającej z orzeźwiającą cierpkością. Piwo posiada krystaliczną, słomkową barwę i bardzo drobne, musujące nagazowanie. Finisz smakowy składa się z odrobiny owocowej goryczki przywodzącej na myśl pestki mandarynki lub cytryny oraz aromatycznej nuty świeżo startej skórki limonki.”

Z kolei na puszce zawarto informacje:

„Piwo z zaprawą o smaku caipirinha (napoju alkoholowego o smaku limonki) alkohol 2,6% obj. Zawiera cukier i substancję słodzącą. Produkt pasteryzowany. Składniki: piwo 50% (zawiera słód jęczmienny), zaprawa o smaku caipirinha 50% (woda, cukier, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, aromaty, substancja słodząca: sukraloza, koncentrat soku cytrynowego).”

No to otwieram:

Napój klarowny. Barwa cytrynowa. Piana biała, średnio obfita, najpierw drobna, a następnie o grubych bąbelkach. Nietrwała. Opada szybko do porozrywanego kożuszka, następnie do mizernej, ale trwałej obwódki. Nasycenie duże. Zapach intensywny, trochę syntetyczny, ale przyjemniejszy niż to było w wypadku piwa caja. Czuć egzotyczne owoce cytrusowe. Aromatów piwnych nie wyczułem. W smaku dominuje sztuczny, słodki posmak egzotycznych owoców cytrusowych. W bardzo głębokim tle czuć słód. Goryczka słabo zaznaczona i niezbyt trwała.

Generalnie nie polecam. Lepiej już wypić coś bezalkoholowego. Chociaż jeśli ktoś lubi radlery… to czemu nie…

Jako piwo daję 2 punkty. Jako wynalazek radleropodobny 4,5 punktów.

Opinia: j24
14/06/2014

encyklopedia/inne/argus_o_smaku_caipirinha.txt · ostatnio zmienione: 2018/05/04 10:23 (edycja zewnętrzna)